Healthy Food

When we are eating, do we ever think about the function of food for us? We eat because we are hungry. But, have we thought further of advantages of food? Delicious food is not always good for our body. What we need is nutritious food to give us a healthy body.
The beneficial effect of certain foods on our health and well-being are becoming increasingly recognized worldwide. The word nutrition is derived from the latin word nutrire, meaning nourish. While the food and drink that we comsume give s immense pleasure, their main function is to provide the body with nourishment.
Translate to Indonesia
Makanan Sehat
Apabila kita makan, apakah kita pernah berfikir tentang manfaat makanan untuk kita? Kita makan karena kita lapar tetapi apa kita berfikir lebih jauh tentang keuntungan makanan tersebut? Makanan yang lezat tidak selalu baik untuk tubuh kita. Kita memerlukan makanan bergizi untuk memberi kesehatan tubuh.
Suatu manfaat yang pasti dari makanan untuk kesehatan kita dan kesehatan menjadi terakui di tingkat dunia. Kata nutrisi berasal dari bahasa latin yaitu kata nutrire, yang artinya memberi makanan . Ketika makanan dan minuman yang kita makan memberi kesenangan yang besar sekali, fungsi pokok mereka adalah menyediakan makanan tubuh.

Comments

Popular Posts